VOP
Všeobecné obchodní podmínky (VOP)
1. Rozsah platnosti / Smluvní partner
Tyto všeobecné obchodní podmínky a informace pro zákazníky platí pro všechny smlouvy, které zákazníci uzavírají s námi, společností LOBERON GmbH, prostřednictvím našeho internetového obchodu na adrese www.loberon.cz.
Vaším smluvním partnerem je společnost LOBERON GmbH, se sídlem Oderstraße 9, 24539 Neumünster, Německo, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Amtsgericht Kiel pod číslem HRB 13903.
Kontaktní adresa je Steinstraße 21, 90419 Nürnberg, Německo
Telefon: +420224245918, E-Mail: kontakt@loberon.cz
2. Dodání / Ceny / Náklady na dopravu
Objednávky prostřednictvím tohoto internetového obchodu doručujeme pouze na území České republiky. Pokud si přejete doručení do Spolkové republiky Německo, Rakouska, Švýcarska, Francie, Holandska, Belgie, Itálie nebo Polska, objednejte si prosím na stránkách loberon.de, loberon.at, loberon.ch, loberon.fr, loberon.nl, loberon.be, loberon.it nebo loberon.pl. Dodávky do ostatních zemí bohužel zatím nejsou možné. Doručení se provádí prostřednictvím balíkové služby nebo spedice. Dodací lhůtu naleznete na stránce s podrobnostmi o daném zboží.
Všechny ceny jsou celkové ceny v českých korunách (Kč), tj. zahrnují všechny složky ceny i zákonnou daň z přidané hodnoty (DPH).
Kromě uvedených cen účtujeme paušální poplatek za zaslání ve výši 149 Kč za objednávku.
U zboží s tímto označením účtujeme účtujeme kromě poplatku za zaslání také poplatek za dopravu ve výši 1599 Kč na jednu doručovací adresu.
Dodávka se provádí až do bytu (ale bez montáže), pokud jsou k tomu vhodné místní podmínky. Vstupy nebo schodiště musejí být uspořádány tak, aby bylo možné zboží donést na požadované místo bez dalších pomůcek.
Doručení zakoupeného dárkového poukazu probíhá výhradně zasláním dárkového poukazu na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.
3. Uzavření smlouvy / Jazyk smlouvy / Oprava chyb zadání
Prezentace zboží nepředstavuje právně závaznou nabídku, ale výzvu, abyste nám předložili závaznou nabídku. Tuto nabídku můžete učinit vložením požadovaného zboží do virtuálního nákupního košíku (kliknutím na tlačítko „Přidat do košíku“ a „K pokladně“) a odesláním zboží vloženého do nákupního košíku (kliknutím na tlačítko „Koupit nyní“) k nám. Po doručení objednávky automaticky obdržíte e-mail s potvrzením odeslané nabídky (objednávky). Tento e-mail pouze potvrzuje, že jsme objednávku obdrželi; smlouva tímto ještě není uzavřena.
K uzavření smlouvy dochází teprve v okamžiku, kdy Vaši nabídku do pěti dnů přijme tím, že Vás na základě odeslání objednávky vyzveme k platbě, a to v podobě potvrzení objednávky e-mailem nebo telefonicky nebo dodáním zboží.
Smlouva se uzavírá výhradně v českém jazyce.
Před odesláním objednávky kliknutím na tlačítko „Koupit nyní“ se Vám zobrazí přehled Vašeho nákupního košíku, kde můžete vidět zejména hlavní vlastnosti zboží, ceny zboží, náklady na dopravu, celkovou cenu a termín dodání. Chyby v zadání můžete opravit před odesláním objednávky pomocí technických prostředků uvedených v internetovém obchodě a také pomocí obvyklých funkcí klávesnice/myši. Proces můžete také kdykoli zrušit zavřením okna prohlížeče. Kliknutím na tlačítko „Koupit nyní“ jste učinili závaznou objednávku (nabídku); chyby vzniklé při zadávání dat poté již nelze opravit.
4. Platební podmínky
Můžete si vybrat z následujících způsobů platby:
Kreditní karta (VISA / MasterCard)
Platba kreditní kartou bude stržena vždy při odeslání objednaného zboží.
PayPal
Fakturovanou částku zaplatíte prostřednictvím online poskytovatele PayPal přímo přes svůj účet PayPal. K tomu zde musíte být registrováni, resp. se nejprve zaregistrovat. Po výběru tohoto způsobu platby v nákupním košíku budete přesměrováni na PayPal, kde se přihlásíte a potvrdíte platbu. PayPal následně platbu zpracuje. Další pokyny obdržíte při objednávání.
Platba předem
Zaplatíte převodem předem do 7 dnů od výzvy k platbě. U tohoto způsobu platby začíná dodací lhůta běžet den po zadání bankovního příkazu k úhradě.
5. Výhrada vlastnictví
Až do úplného zaplacení zůstává dodané zboží majetkem společnosti LOBERON GmbH.
6. Informace o odstoupení od smlouvy pro spotřebitele
Pokud je zákazník spotřebitelem – podle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) je spotřebitelem každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná – má n ásledující právo na odstoupení od smlouvy:
Právo odstoupit od smlouvy
Do 21 dnů máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy končí uplynutím 21 dnů ode dne následujícího po dni, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete poslední kus zboží.
Odstoupit od této smlouvy můžete jakýmkoli jednoznačným prohlášením adresovaným LOBERON GmbH, zákaznický servis, Steinstraße 21, 90419 Nürnberg, Německo, Telefon: +420224245918, E-Mail: kontakt@loberon.cz (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty). Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které jsme od Vás na základě smlouvy přijali, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než námi nabízený nejlevnější způsob dodání).
Pro vrácení peněžních prostředků použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady. Přijaté peněžní prostředky můžeme vrátit až po obdržení vráceného zboží nebo až prokážete, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět neboje předejte na adrese LOBERON GmbH, zákaznický servis, Steinstraße 21, 90419 Nürnberg, Německo. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám zboží odešlete zpět před uplynutím 14 dnů.
Náklady spojené s vrácením zboží poneseme my.
Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Vyloučení práva odstoupit od smlouvy
Podle § 1837 občanského zákoníku se právo odstoupit od smlouvy nevztahuje na následující smlouvy:
- dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám (§ 1837 písmeno d) občanského zákoníku),
- dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil (§ 1837 písmeno g) občanského zákoníku).
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Adresát: LOBERON GmbH, zákaznický servis, Steinstraße 21, 90419 Nürnberg, Německo, e-mail: kontakt@loberon.cz
- Oznamuji/oznamujeme*), že tímto odstupuji/odstupujeme*) od smlouvy o koupi tohoto zboží*)/o poskytnutí těchto služeb*):
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
- Datum objednání*)/datum obdržení*):_______________________________________________________________
- Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů:_________________________________________________________________
- Adresa spotřebitele/spotřebitelů:_______________________________________________________________
- Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán na listině):___________________________________
- Datum ______________________________
*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
7. Práva z vadného plnění
Vaše práva v případě vad a ze záruk se řídí podle našeho reklamačního řádu a podle příslušných zákonných ustanovení českého práva (zejména podle ustanovení § 2099 až § 2117 občanského zákoníku v případě zákazníků, kteří jsou podnikateli, a podle týchž ustanovení občanského zákoníku, včetně odchylek od nich v ustanoveních § 2161 až § 2174, v případě zákazníků, kteří jsou spotřebiteli), pokud není v našem reklamačním řádu sjednáno nebo upraveno jinak. Reklamační řád je součástí těchto všeobecných obchodních podmínek. V případě vad nebo dotazů se obraťte poštou na: LOBERON GmbH, zákaznický servis, Steinstraße 21, 90419 Nürnberg
Německo,
nebo e-mailem na: kontakt@loberon.cz
8. Uložení textu smlouvy
Text smlouvy bude uložen u nás a bude Vám zaslán e-mailem ihned poté, co podáte nabídku na uzavření kupní smlouvy, spolu se všeobecnými obchodními podmínkami. Údaje o objednávce si můžete také vytisknout ihned po jejím odeslání. Kromě toho si můžete text smlouvy – za předpokladu, že jste si před odesláním objednávky vytvořili zákaznický účet (uživatelský účet) – prohlédnout také prostřednictvím našeho zákaznického přihlášení („Přihlášení“). Kromě těchto možností Vám text smlouvy po zadání objednávky již není přístupný.
9. Rozhodné právo / soudní příslušnost
Platí právo České republiky s vyloučením ustanovení Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG). Pokud jste objednávku učinili jako spotřebitel a v době objednávky jste měli obvyklé bydliště v jiné zemi, není volbou práva podle věty 1 dotčeno použití kogentních právních předpisů oné země.
10. Postup při stížnostech / řešení sporů
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, E-mail: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Bezpečnost výrobků
Reklamační řád
Tento reklamační řád společnosti LOBERON GmbH, se sídlem Oderstraße 9, 24539 Neumünster, Německo, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Amtsgericht Kiel pod číslem HRB 13903, (dále jen „prodávající“) je součástí všeobecných obchodních podmínek. Účelem tohoto reklamačního řádu je informovat spotřebitele (dále taktéž „kupující“) ve smyslu § 13 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Práva z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží ve vztahu ke kupujícímu, který není spotřebitelem, se řídí výlučně občanským zákoníkem a úprava obsažená v tomto reklamačním řádu se v takovém případě neuplatní.
Práva spotřebitele z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy podle českého práva (zejména podle ustanovení § 2099 až § 2117 občanského zákoníku a odchylek od nich v ustanoveních § 2161 až § 2174 občanského zákoníku).
A. Definice vady zboží (dále jen „věc“)
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností
- je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
- Prodávající není vázán veřejným prohlášením podle odstavce 2 písm. b), prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
- Odstavec 2 se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
- Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
- Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
B. Definice vady ve vztahu k aktualizacím u věci s digitálními vlastnostmi
- Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu.
- Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle bodu A. odstavce 1 až 5, a že bude na jejich dostupnost upozorněn
- po dobu dvou let, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
- po dobu, po kterou to kupující může toto se tu objevuje již poněkolikáté, nevím, jaký je originál, ale zní mi to nějak divně, mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření smlouvy a povaze závazku.
- Odstavec 2 se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
- Neprovedl-li kupující aktualizaci podle odstavce 2 v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu.
- Mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle odstavce 2 písm. a), má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
C. Práva z vadného plnění
- Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Při koupi použité věci mohou strany zkrátit tuto dobu až na jeden rok. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době.
- Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle předcházejícího odstavce neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.
- Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
- Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše obvyklá.
- Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s předcházejícím bodem,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
- Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
- Dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.
D. Uplatnění práva z vadného plnění
- S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.
- Prodávající je povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je spotřebitel požadoval.
- Po marném uplynutí lhůty podle odstavce 3 může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
- Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
- Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.
E. Smluvní záruka za jakost
Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o záruce za jakost (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco jiného.
V případě reklamace se obraťte na prodávajícího, nejlépe:
Poštou: LOBERON GmbH, zákaznický servis, Steinstraße 21, 90419 Nürnberg, Německo
Nebo e-mailem na: kontakt@loberon.cz